Już jakiś czas temu miałem okazję testować stację multimedialną do Galaxy Note II (pasuje też do innych modeli), którą uważam za najciekawszy dodatek do smartfonu. Teraz w moje ręce wpadł oryginalny kontroler do gier Samsung GamePad EI-GP20, który ma ogromne szanse, by uplasować się na równi lub zaraz po wspomnianej stacji w moim osobistym rankingu. Tego jak będzie dowiecie się dopiero w recenzji, a tymczasem zapraszam Was do zapoznania się z pierwszymi wrażeniami, które towarzyszyły podczas rozpakowania i zadawania pytań, co chcecie wiedzieć na temat GamePad’a.
Do swojego smartfonu możemy dokupić różne akcesoria począwszy od tych podstawowych i przez wielu uważanych za obowiązkowe jak folie ochronne na wyświetlacz czy etui, a kończąc na tych bardziej zaawansowanych jak chociażby maty do ładowania indykcyjnego czy klawiatury Bluetooth. Niewątpliwie zarówno stacja multimedialna jak i świeży GamePad należą do tej drugiej grupy. Ten sprytny gadżet umożliwia przekształcenie smartfonu w mobilną konsolę do gier lub stacjonarną, jeśli podłączymy smartfon do telewizora za pomocą HDMI bądź usługi Screen Mirroring. Wszystko po to, by zapewnić nam mobilną rozrywkę na najwyższym poziomie. Jak będzie, to okaże się już w ciągu najbliższych dni podczas testów.
GamePad został zapakowany w pudełko o wielkości porównywalnej do tego, jakie znamy z Galaxy Note 3. Opakowanie zostało wykonane w charaketrystycznym stylu w jakim można spotkać inne akcesoria Samsunga – biało-niebieski kolor, zdjęcie i nazwa produktu na wierzchu oraz krótki opis ze wszystkimi oznaczeniami z tyłu. W środku nie znajdziemy zbyt wiele, bo jest tylko Game Pad i prawie 200-stronicowa instrukcja obsługi. Niestety zabrakło nawet najprostszej ładowarki lub kabla USB, co pozwoliłoby uzupełnić wbudowaną baterię w urządzeniu.
GamePad od razu po wyjęciu z pudełka sprawia bardzo pozytywne wrażenie. Jest wykonany z dobrych jakościowo materiałów, gdzie połączono plastik, stal i trochę gumy. Urządzenie mimo tego, że jest nieco mniejsze od standardowego kontrolera, idealnie wpasowuje się w dłonie, a dwie gumowane wstawki z tyłu zapewniają lepszy chwyt. Palce w naturalny sposób układają się tam gdzie trzeba – kciuki lądują nad analogami i przyciskami akcji, a palce wskazujące nad „triggerami”.
Skoro jesteśmy już przy przyciskach to ich układ w GamePadzie od Samsunga jest bardzo zbliżony do tego jaki spotkamy w kontrolerze od Xbox’a 360. Mamy dwie, asymetrycznie umieszczone gałki analogowe, jeden 8-kierunkowy D-Pad po lewej stronie i cztery przyciski akcji nad prawym analogiem. Jest też przyciski Start, Select, dwa przyciski spustowe, przełącznik umożliwiający włączenie/wyłączenie urządzenia i wprowadzenie go w tryb nawiązywania połączenia, a także przycisk PLAY, który uruchamia aplikację Mobile Console z kompatybilnymi grami. W dolnej części znalazło się też złącze microUSB, służące do ładowania.
[nggallery id=195]
GamePad posiada specjalny, metalowy, wysuwany od góry i regulowany uchywt, w którym montujemy nasz smartfon. Jak podaje producent, w urządzeniu zmieści się smartfon z przekątną ekranu od 4 do 6,3 cala, więc spokojnie powinien wejść zarówno Galaxy S 4 mini jak i 6,3-calowy Galaxy Mega. Ja do tej pory sprawdziłem właśnie tego pierwszego, ale też Galaxy Note 3 i wszystko obyło się bez najmniejszych problemów.
Dodatkowo w najbardziej newralgicznych miejscach uchwytu zostały umieszczone gumowane wstawki, które nie tylko w miarę stabilnie trzymają smartfon, ale zapobiegają też jego zarysowaniu podczas wkładania bądź wyjmowania z GamePad’a.
Mobilny kontroler działa ze smartfonami i tabletami z Androidem od wersji 4.1, ale został zoptymalizowany pod pod kątem urządzeń Galaxy z Androidem 4.3 Jelly Bean (lub wyższej). Urządzenia z nowszą wersją systemu mogą szybko łączyć się z kontrolerem za pomocą NFC i mieć szybszy dostęp gier za pośrednictwem przycisku PLAY. GamePad z resztą smartfonów można połączyć przez Bluetooth, ręcznie parując ze sobą obydwa urządzenia.
Razem z GamePad’em pojawiła się wspomniana nieco wyżej aplikacja Mobile Console, która stanowi niejako bibliotekę z kompatybilnymi grami. W obecnej chwili jest tam 40 tytułów, zarówno darmowych jak i płatnych, które można pobrać z Samsung Apps. Sam program także jest dostępny bezpłatnie w sklepie Samsunga i można go pobrać wybierając przycisk PLAY na kontrolerze po pierwszym połączeniu z urządzeniem lub po prostu przez Samsung Apps.
Na koniec kilka szczegółów na temat „co, gdzie, jak”, żeby zdobyć własnego GamePad’a. Gadżet dopiero co wkracza do sprzedaży i obecnie można go zakupić w dwóch sklepach – Alternate lub Redcoon. Jak zapewne niektórzy z Was wiedzą, ja wybrałem ten pierwszy, a za całość czyli GamePad EI-GP20 i wysyłkę zapłaciłem dokładnie 308 złotych (259 + 49 złotych). Wysyłka była realizowana za pośrednictwem firmy kuriersiej, więc mimo tego, że została nadana bezpośrednio z magazynu firmy w Niemczech, dotarła do mnie w kilka dni roboczych od złożenia zamówienia. Paczka przejechała niemal 1400 km, „odwiedzając” po drodze takie miasta jak Hannover, Poznań czy Warszawa, a całą jej podróż można zobaczyć na poniższej mapie 😉
Przez najbliższe dni będę intensywnie testował Game Pad z różnymi urządzeniami i grami. Czekam na Wasze pytania, więc jeśli takie posiadacie to standardowo zostawcie je w komentarzach pod tym wpisem. Jeśli interesuje Was to, czy konkretna gra jest kompatybilna z Game Pad’em to także czekam na informacje, którą mam sprawdzić. Recenzja pojawi się najszybciej jak tylko będzie to możliwe.
Galaxy Note 3 GamePad
GamePad do smartfonów i tabletów Galaxy
Samsung GamePad dla Galaxy Note 3
Samsung GamePad EI-GP20
Samsung GamePad EI-GP20 gdzie kupić w Polsce
Samsung GamePad EI-GP20 Pierwsze wrażenia
Samsung GamePad EI-GP20 Przegląd
Samsung GamePad EI-GP20 Rozpakowanie
Samsung GamePad EI-GP20 Unboxing pl
Samsung GamePad konsola z telefonu
Samsung GamePad na wideo
Sasmung GamePad cena
Smartfon jako konsola do gier
11 replies on “Samsung Smartphone GamePad EI-GP20 – Rozpakowanie, pierwsze wrażenia i łączenie z Galaxy Note 3 (wideo)”
Czyli jak ktoś ma tylko Note 3 i kupił tego pada to w żaden sposób go nie naładuje (chyba, że ma jakiś standardowy kabel microUSB).
Teoretycznie tak, ale wątpię by ktoś jak kupuje Galaxy Note 3 nie miał już nawet najzwyklejszego kabla USB – microUSB. To jest teraz standard praktycznie w większości urządzeń.
Mieć teraz kabel microusb to tak samo jak kiedyś nie mieć w domu skętki rj45.
Czyli można sobie teraz z telefonu zrobić konsole:) wystarczy jeszcze hdmi i można grać w San Andreas. Jeśli ta nowa nVidia tegra k1 na serio jest wydajniejsza od ps3 i x360 to za 2 lata pogramy tak sobie w GTA V:D
Przy premierze tegry2 nvidia juz zapowiedziała ze tegra „5” „6” jest w planach produkcyjnych.
Bardzo ciekawy gamepad i chyba sobie go sprawię do SGS’a II 🙂 Pytanie? Czy D-Pad obsługuje takie gry jak:
– GTA San Andreas?
– Crash Team Racing (psone) na emulatorze np. FPse?
Aaa… i w ramach możliwości jak działa z SGS II 😉
Jest jakaś oficjalna lista gier jakie wpiera d-pad?
Jest oficjalna lista gier które mają wsparcie dla Game Pad’a. W takich grach jak GTA czy Dead Trigger można samodzielnie ustawić sterowanie.
Piszesz ze paczka z Niemiec dotarła w kilka dni. Ja Byłem w szoku jak zamówiony Vaio Sony od 8 rano w sobotę z Chin dotarł na 10 rano pod moje drzwi. Jeśli jeszcze odkryłem jego drogę z Azji do Belgii (rejsowy samolot TNT) to do tej pory nie wiem jak od 14 w niedziele w ciągu 18 godz trafił on pod moje drzwi na Śląsku. Moja szybka podróż samochodem non-stop zajmuje 11 godzin z tamtej okolicy. Więc w sumie samolot ale nic w stronę Polski nie wylatywało w niedzielę z tego lotniska.
Niby jak to można zrobić? Mam san Andreas i nie mogę zmienić broni na gamepadzie
W San Andreas nie mogę zmienić broni