Ostatni rok był pełen premier urządzeń, zaliczanych do nowej kategorii – wearables. Są to inteligentne zegarki czy opaski aktywności, a w przyszłości także odzież, która oferuje możliwości zbliżone do telefonu, bądź też stanowi jego rozszerzenie. Obecnie wszyscy więksi producenci pracują lub już mają w ofercie kilka propozycji „urządzeń do noszenia”. Niedawno poznaliśmy nowy raport dotyczący ich sprzedaży. Który producent prowadzi w segmencie wearables?
W 2014 roku względem ubiegłego, sprzedano blisko 7 raz więcej takich urządzeń – wzrost wyniósł aż 684% ! Co ciekawsze, 12 miesięcy temu niektórzy sugerowali, iż cały rynek wearables urośnie aż o 900%). Analitycy przewidują, że w tym roku zostanie dostarczone na rynek mniej niż 2 milionów egzemplarzy inteligentnych zegarków lub opasek monitorujących naszą aktywność. Taki wynik z pewnością zaskakuje. Oczywiście liderem rynku jest Samsung, który posiada aktualnie najbogatsze portfolio.
Gear 2, Gear 2 Neo, Galaxy Gear i Gear Fit – to właśnie pod władaniem tej czwórki jest cały rynek. Jednak do tej rodziny dołączył nowy produkt, tym razem z Androidem Wear na pokładzie – Gear Live. Również jego najpewniej czeka świetna sprzedaż. Na drugiej pozycji jest Pebble, a na ostatnim stopniu podium znalazło się Sony (zapewne za sprawą swojego SmartWatch’a 2). Wróćmy jednak do koreańskiego giganta. W ciągu zaledwie jednego roku udało mu się wspiąć na szczyt rynku urządzeń „do noszenia”. Ciekawe jak na ich tle wypadną okulary rozszerzonej rzeczywistości, bo w końcu ich premiera ma odbyć się już na IFA 2014. Wszystko zależy od tego, jak udanym produktem, będzie kolejny przedstawiciel serii Gear. Poniżej znajdziecie wykres sprzedaży smartwatch’y i smartband’ów.
Uważam, że potencjalnych klientów odstrasza kiepski czas pracy na jednym ładowaniu oraz ograniczona kompatybilność z urządzeniami. Jak wiadomo, wszystkie zegarki oficjalnie współpracują tylko z wybranymi smartfonami i tabletami Galaxy. Te wady zostaną najprawdopodobniej wyeliminowane w ciągu najbliższego roku, który zapowiada się wybornie dla całej branży. Przynajmniej mam taką nadzieję, że jednak Samsung zdecyduje się na „odblokowanie” Gear’ów dla innych urządzeń.
Rynek jednak czeka prawdziwy boom, kiedy do tego, w miarę świeżego segmentu, dołączą inni producenci jak Apple, Motorola ze swoim Moto 360 czy koncerny z Chin. Do tego dochodzi zapowiedź nowego LG G Watch z okrągłym wyświetlaczem, który ma pojawić się na IFA 2014. Wtedy czeka nas prawdziwy rozwój całej branży smart. Myślę, że wówczas inteligentne zegarki staną się równie funkcjonalne co smartfony. W dodatku na całej walce zyskają klienci, mogący wybrać to co chcą – identycznie, jak na rynku telefonów. A Wy Drodzy Czytelnicy, co myślicie o przyszłości gadżetów osobistych?
źródło: Canalys przez PhoneArena
No Comments