Nowe zegarki Gear od Samsunga pracują oficjalnie z kilkunastoma smartfonami i tabletami Galaxy, gdzie wśród nich nie mogło oczywiście zabraknąć Galaxy Note 3. Nawet przez myśl mi nie przeszło, że po zakupie Gear 2 u mnie będzie inaczej. Jak zwykle na początku było mocno pod górkę, bo Gear 2 w żaden sposób nie mógł połączyć się z Galaxy Note 3. Po ponad tygodniu zabawy i sprawdzania różnych sposobów rozwiązania problemu, postanowiłem wykonać ostateczny krok – przywrócenie ustawień fabrycznych. I się udało.

Ze swoim Galaxy Note 3 miałem problemy od czasu aż pojawiła się mała aktualizacja oprogramowania, zaraz po tym jak smartfon otrzymał KitKata. Krótkie działanie smartfonu na baterii, wysoka temperatura podczas pracy, problemy z połączeniem z siecią Wi-Fi i działaniem czujnika zbliżeniowego czy nieoczekiwane zachowania interfejsu. Na domiar złego, problem nie dotyczył tylko mojego egzemplarza, bo po przewertowaniu kilku forów natrafiłem na opinie innych, niezadowolonych użytkowników. Sądziłem, że to na pewno wina aktualizacji, więc czekałem na ten zbawienny dzień i łatkę z poprawkami. Do tego doszedł później problem z połączeniem Gear 2, więc już nie muszę chyba pisać, jak bardzo wysoki był poziom mojej irytacji. To głównie problem z zegarkiem zmusił mnie do tego, by przywrócić telefon/system do fabrycznej konfiguracji.

Jak to się mówi, ustawienia fabryczne są ostatecznością, podobnie jak instalacja na świeżo systemu operacyjnego w komputerze. Zawsze staramy się naprawić problem, szukamy porad innych użytkowników i czytamy co zrobić, zanim zdecydujemy się na ten drastyczny krok. Przynajmniej jest tak u mnie, że format czy reset ustawień wykonuję dopiero jak wszystko inne zawodzi. W przypadku Galaxy Note 3 długo zwlekałem z tak zwanym „hard resetem”, nie tylko z powodu sprawdzania różnych sposobów ratunku smartfonu, ale głównie z powodu braku czasu na cały ten proceder. Pewnie każdy przyzna mi rację, potrzeba przynajmniej kilku godzin żeby wszystko na nowo poustawiać, zainstalować i skonfigurować.

Gear 2 i Gear Neo  / fot. Samsung
Gear 2 i Gear Neo / fot. Samsung

Samsung Gear 2 bez połączenia z telefonem przez Bluetooth jest mało użyteczny i mocno ograniczony funkcjonalnie. Próbowałem instalować różne wersje programu Gear Manager, pobierać tą najnowszą z Samsung Apps, zerować ustawienia samego zegarka czy też ręcznie wrzucać wszystkie komponenty menedżera na telefon. Nic to nie dało, a na zegarku ciągle pojawiał się komunikat z błędem połączenia. Postanowiłem wtedy sprawdzić Gear 2 z innym Notem 3 i o dziwo obydwa urządzenia sparowały się prawidłowo. Już wiedziałem, że nie pozostaje mi nic innego jak przywrócenie ustawień fabrycznych w moim egzemplarzu. Przywrócenie ustawień fabrycznych okazało się idealnym rozwiązaniem, bo większość problemów po prostu znikło. Nie tylko ten z połączeniem z Gear 2, ale też inne, wspomniane wyżej.

Znikło większość problemów z interfejsem, a Note 3 działa szybciej i dłużej trzyma na baterii. Postanowiłem też zainstalować Galaxy Launcher, który pojawił się w ostatnich zestawieniu TOP 5 aplikacji na system Android. Prawidłowo działa też czujnik zbliżeniowy, choć tutaj była potrzebna głębsza ingerencja w urządzenie. W skrócie napiszę, że należało przeczyścić czujnik, ale tego dowiedziecie się w jednym z przyszłych poradników. Jeśli macie jakieś pytania to śmiało, postaram się pomóc.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 replies on “Nie możesz połączyć Gear 2 lub Gear 2 Neo z Galaxy Note 3? Ustawienia fabryczne pomogą”

  • Paweł
    30 marca 2015 at 22:15

    Dzień dobry, z moim Note 3 zegarek Gear Fit w ogóle nie chce się połączyć. Zastosowałem się do sugestii z powyższego wpisu lecz dalej jest ten sam problem. Moja wściekłość miesza się z załamaniem. Czy mógłbyś mi coś poradzić w tej kwestii? Pozdrawiam.

    • Michał Dankowski
      5 maja 2015 at 19:37

      Mam ten sam problem system przywracalem i nic nadal filed conect