W zeszłym miesiącu firma International Data Corporation (IDC) poinformowała, że Samsung był drugim co do wielkości producentem tabletów na świecie, zaraz po Apple. Jest to niewątpliwie bardzo dobre miejsce patrząc z pozycji zwykłego Kowalskiego. Koreańczycy pewnie chcieliby być na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o pozycję globalną. Kto by nie chciał? Z najnowszych informacji jakie do nas dotarły, dowiadujemy się, że Samsung, owszem zajmuje pierwsze miejsce, ale na kontynencie Azjatyckim, a dokładniej w Indiach.

Zgodnie z najnowszym raportem dotyczącym badań i analiz firmy International Data Corporation, Samsung zdominował rynek tabletów w Indiach w trzecim kwartale 2014 roku, uzyskując 22,2 procentowy udział w rynku. Taki wynik południowokoreański producent zawdzięczyć może takim urządzeniom jak Galaxy Tab 3, Galaxy Tab 4 oraz serii Galaxy Tab S. Firma IDC oświadczyła także, że rynek tabletów w Indiach wzrósł o 10 procent, a to wszystko dzięki świątecznym zakupom i rosnącemu popytowi na tego typu sprzęt. Warto zaznaczyć, że spośród ogólnej liczby 940 tysięcy sztuk sprzedanych egzemplarzy w tym kraju, ponad 90 procent tabletów było opartych na systemie Android.

Co ciekawe, firma Micromax – drugi co do wielkości producent tabletów w Indiach – jest daleko w tyle za Samsungiem, uzyskując tylko (a może aż) 10,9 procent udziału. Trzecie miejsce zajmuje firma iBall, a czwarte firma DataWind z udziałem odpowiednio 10,6 procent i 8,2 procent. A ile procent tortu zagarnął Apple, który jest  światowym producentem tabletów? Tutaj już tak piękne wyniki dla Amerykanów nie są, ponieważ udało im się sprzedać zaledwie 6,7 procent wszystkich tabletów w kraju.

fot. IDC
fot. IDC

 

Raport zauważa również, że tabletofony, podobne do Galaxy Note 4, wywierają negatywny wpływ na sprzedaż tabletów z małymi ekranami. Warto dodać, że prognozy innych firm i analityków mówią też o tym, że rynek tabletów już tak drastycznie się nie zwiększa, a wręcz przeciwnie. Zapotrzebowanie na tablety zauważalnie maleje, ponieważ są wypychane przez tabletofony, które mają przekątną w granicach od 5,5 do 6-cali. Takie rozmiary zdecydowanie są bardziej kompaktowe, niż tablety o przekątnej 7-8,9-cali. Z pewnością jeszcze w tym roku kilka procent wpadnie poszczególnym producentom tabletów jeśli chodzi o sprzedaż, ponieważ jesteśmy już w okresie świątecznym.

Osobiście jakbym dostał tablet w prezencie pod choinkę to bym się bardzo ucieszył, nawet jeśli mam Galaxy Note 4, który ma 5,7 cali. Jest ktoś kto zamierza kupić komuś tablet pod choinkę? Jeśli tak to jaki?

źródło: IDC przez SamMobile

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *