Firma Samsung jak dotąd króluje na rynku smartfonów. Ich seria S i Note jest znana na całym świecie i sprzedaję się w ogromnych ilościach, o których konkurencja może tylko pomarzyć. To wszystko napędza marketing, a jak wiemy Samsung w tej kwestii nie oszczędza, co jak widać przynosi dobre efekty. Koreańczycy liczą się również w produkcji telewizorów. Polski oddział Samsunga przygotował dla nas 44 letnią historię swoich telewizorów.
W pierwszej kolejności autor zadaje sobie pytania: „Jak będzie wyglądał telewizor przyszłości? W jakim kierunku zmierza wyścig technologicznych innowacji?”. Abyśmy mogli odpowiedzieć na te pytania Samsung przedstawił nam historię tych urządzeń.
Na początku warto wspomnieć, że historia telewizorów ma już ponad 130 lat, a telewizory w swoim domu posiada już prawie każdy, a nawet w niektórych domach jest czasem więcej niż jeden telewizor. Interesującą historię odbiorników telewizyjnych zawdzięczamy dzięki dwóm panom – Paul Nipkow i John Logie Baird. Ten pierwszy opracował elektroniczny teleskop (1883 rok), przy produkcji którego wielką rolę odegrały innowacje technologiczne i wzornictwo urządzeń. Jednak dopiero po zaprezentowaniu innowacyjnego urządzenia monochromatycznego przez Johna Logie Baird w 1926 roku, rozpoczął się prawdziwy wyścig w produkcji coraz to bardziej innowacyjnych i pięknych telewizorów.
A jaką rolę w tworzeniu historii telewizorów ma marka Samsung? Chyba nikogo nie zdziwi to, że ma istotny wpływ, bo już rok po założeniu firmy, czyli w 1970 roku, Koreańczycy zaprezentowali swój pierwszy 12-calowy model z odbiornikiem lampowym, który nadawał czarno – biały obraz i co ciekawe został okrzyknięty zapowiedzią nowej ery w historii tych urządzeń. W kolejnych latach firma stworzyła urządzenie o nazwie Econo TV, dzięki któremu nie trzeba było czekać na rozgrzanie się telewizora, następnie zaprezentowała swój pierwszy kolorowy model odbiornika oraz przedstawiła pierwszy na świecie telewizor Bio TV, który powstał przez obawy społeczeństwa przed szkodliwym wpływem kineskopów. Kolejne lata pokazują już bardzo dobrą pozycję Samsunga na rynku telewizorów. Pod koniec XX wieku firma prezentuje swój pierwszy płaski telewizor, ale dopiero premiera modelu Bordeaux LCD TV stała się prawdziwym hitem.
Następne lata działalności koreańskiego producenta są już bliższe nam, bo w 2008 roku pojawił się model Crystal Rose LCD TV, który wyróżniał się subtelną, harmonijną równowagą pomiędzy dwoma półprzezroczystymi kolorami, a w 2009 roku powstał pierwszy telewizor LED, który zapoczątkował zupełnie nową kategorię urządzeń. Następnie w 2009 roku Samsung zaprezentował nową linię produktów 3D w tym pierwszy telewizor Full HD 3D LED, a chwilę po tym uruchomił sklep z aplikacjami TV, co zapoczątkowało erę Smart TV. W 2013 roku wyprodukowali największy na świecie telewizor UHD, który ma 85-calowy ekran. W roku 2014 gigant technologiczny z Korei Południowej zaprezentował zakrzywiony telewizor UHD, a na ostatnich targach IFA 2014 w Berlinie pokazali telewizor Bendable UHD – pierwszy i największy na świecie telewizor z wyginanym ekranem przeznaczony na rynek europejski. Skupiłem się tylko na najważniejszych rzeczach, dlatego do przeczytania pełnej historii odsyłam Was do źródła.
Już dzisiaj możemy śmiało powiedzieć, że nowe generacje telewizorów pójdą głównie w jednym kierunku, czyli w telewizory z rozdzielczością 4K, promowane przez Samsunga jako UHDTV, telewizory z wygiętym ekranem i dużą przekątną ekranu oraz w stylowy i wyróżniający się design, bo specyfikacja to nie wszystko. Już teraz konsumenci patrzą na urządzenia technologiczne jako część wystroju swoich salonów.
Warto dodać, że według danych opublikowanych przez DisplaySearch liderem w produkcji TV 4K w czwartym kwartale 2013 roku jest Sony z 18,2% udziałów, tuż za nim jest Samsung mający 14,9% udziałów, następny jest Skyworth z 13,9%. Co ciekawe aż 19,6% rynku mają telewizory od innych producentów, więc i oni mogą mieć w tej kwestii coś do powiedzenia. W Europie siły się odwracają, bo liderem na starym kontynencie jest Samsung i w czwartym kwartale 2013 roku miał 40% udziałów, a Sony 30,3%.
Zachęcamy także do przeczytania naszej relacji prosto z fabryki gdzie produkowane są telewizory Samsunga, którą przygotował dla Was Robert.
źródło: Samsung
No Comments